dinsdag 18 augustus 2015

Boeken

Maandag begint het nieuwe schooljaar weer, maar ik heb deze vakantie niet stilgezeten! Althans.... Ik hou van lezen en wil dat elk kind ook plezier heeft in het lezen. Ik vind het belangrijk om kinderboeken te lezen zodat ik op de hoogte ben van nieuwe boeken, griffelboeken, klassiekers etc. Zo kan ik de leerlingen goed helpen bij het kiezen van een boek. Met andere woorden: ik heb veel gelezen! De boeken die ik jullie wil aanraden benoem ik hier:


  • Rob Ruggenberg - IJsbarbaar (bovenbouw)
  • Niki Smit - 100% Coco Paris (bovenbouw)
  • Hans Hagen - De dans van de drummers (middenbouw)
  • Janneke Schotveld - Supperjuffie in de jungle (middenbouw)
  • Simon van der Geest - Spinder (middenbouw)
  • Jan Paul Schutten - Het raadsel van alles wat leeft (bovenbouw)
  • Charlotte Dematons - Nederland (voor alle leeftijden)
  • B.J. Novak - Het boek zonder tekeningen (voor alle leeftijden)
  • Anna Woltz - Mijn bijzonder, rare week met Tess
  • Bibi Dumon Tak - Winterdieren (midden- en bovenbouw)
  • Ted van Lieshout - Boer Boris (onderbouw)
  • Tonke Dragt - De brief voor de koning (bovenbouw)

Deze boeken heb ik van de vakantie gelezen, maar ik heb al veel meer boeken gelezen! Op mijn pinterestbord 'Lezen' plaats ik pins van boeken, artikelen over leesbevordering en werkvormen m.b.t. leesbevordering.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen