donderdag 20 augustus 2015

Bordindeling

Van de week ben ik begonnen met het klaarmaken van mijn lokaal. Erg interessant zo'n eerste keer je eigen lokaal klaarzetten! Hoe wil je de tafels hebben? Hoe gaat je rooster eruit zien? Hoe ga je de kasten indelen? Dit jaar ga ik ook voor het eerst met snappet werken. Dus daar heb ik mij ook in verdiept! Erg spannend allemaal, maar ik heb er veel zin in!

Ik kwam een tijdje terug een foto op pinterest van een bordindeling. Mijn coach was deze ook tegengekomen. Wij waren beiden enthousiast hierover. Zie hier de foto die wij tegenkwamen:



Waarom wij enthousiast zijn? De kinderen kunnen de hele dag het rooster bekijken en de leerdoelen staan er in eigen woorden en zijn gevisualiseerd! Ook staat er bij wat er gemaakt moet worden. Erg duidelijk voor de kinderen. Wij zijn meteen aan de slag gegaan met dagritmekaarten en de bordindeling. Nu hopen dat het ook zo effectief is in de praktijk! Ik ben benieuwd volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen