maandag 17 augustus 2015

Tip: yurls

Voor mijn leerlingen heb ik Yurls aangemaakt. Dit is een pagina waarop je allerlei filmpjes, links en afbeeldingen kunt verzamelen per vakgebied en leerjaar. Van ouders krijg ik vaak te horen dat zij thuis extra willen oefenen, maar niet goed weten welke sites goed zijn. Als je de ouders jouw site meegeeft, weet je zeker dat de leerlingen goed oefenen. Ik moet hier wel bij zeggen dat de leerlingen niet te veel moeten oefenen! Op school werken ze al hard genoeg en er moet wel ergens een moment van rust zijn.
Een ander voordeel van Yurls is dat jij als leerkracht vlogs op je pagina zet. Vlogs zijn filmpjes waarin jij iets uitlegt. Wanneer leerlingen dit thuis bekijken, komen zij met voorkennis de les binnen en kan jij sneller aan de verdieping of verwerking beginnen.
De laatste tip die ik heb is om informatieve websites te publiceren die de leerlingen kunnen gebruiken wanneer zij extra informatie willen hebben over een bepaald onderwerp. Dit kan zijn voor hun spreekbeurt, maar dit kan ook naar aanleiding zijn van een les die je hebt gegeven!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen